Followers

Thursday, March 31, 2011

bila BODOH dah menguasai dunia

Baru- baru ni kite dengar dan tahu pasal TSUNAMI kat jepun. bencana yang xdijangka, lepas tu..Negara2 lain banyak berlaku gempa bumi dan sebagainya...Aku besyukur kerana Negara aku selamat dan jauh dari semua tu..TAPI tak mustahil negara aku juga mungkin terima nasib yang sama..Aku tetarik dengan kata- kata seseorang yang aku angap SIFU..." NEGARA AKAN MUSNAH BILA FITNAH BERLELUASA"..hahha..bukan ini yang aku nak sampaikan..


walaupun Negara aku selamat dari bencana yang dasyat2...tapi ada 1 masalah yang boleh buat negara aku musnah..iaitu MASALAH POLITIK...aku ni bukan mahir sangat berpolitik..dan aku tidak minat langsung dalam berpolitik...tapi sebagai rakyat, aku perlu mengundi...itu yang pasti..tapi aku nak undi mana??siapa yang perlu disokong dan siapa yang perlu di tentang??? 


bila dengar ceramah parti ni...kutuk parti ni..kalau dengar ceramah parti ni...kutuk parti ni...adakah mereka xsedar yang kutuk mengutuk ni salah...yang kutuk mengutuk ni bangsa MELAYU...CINA,INDIA...tengok je...sambil mentertawakan MELAYU..hahhaha..siapa yang bodoh...???jangan sampai kita jadi macam SING*@#&#....nak dengar AZAN pun susah...kenapa bangsa MELAYU ni xnak bergabung...xkira la dari parti mana...


bila rakyat x mengundi...salahkan rakyat...aku sebagai rakyat negara aku...yang sudah layak mengundi...serabut...xtau pihak mana yang betul...
aku bukan lancang berbicara..cuma luahan apa yang aku rasa..
maaf kalau ada yang terasa....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...