Followers

Tuesday, March 22, 2011

aku hanya serangga

aku hanya serangga
yang kecil dan tidak bermaya
tidak mampu melawan segala dugaan yang datang
hanya mampu menahan dengan bermacam perasaan


aku hanya serangga
yang hidup seperti dipinggirkan
ditomahkan dengan pelbagai persoalan
hanya boleh dipendam dan tidak boleh diluahkan


aku hanya serangga
yang hidup dalam kesusahan
dengan seribu macam halangan
tidak mampu untuk aku menahan


aku hanya seranga
yang hanya mampu tersenyum
yang mampu menahan sebak 
tapi tidak mampu untuk membahagiakan

aku tak pernah salahkan takdir
aku tak pernah salahkan ibu bapa aku
aku besyukur dengan apa yang telah dianugerahkan kepada aku
cuma aku taknak susah yang aku rasa
orang lain dapat rasa
aku tak nak
aku tak kuat
maafkan aku
ini lah wajah2 kesayangan hamba
mereka yang paling aku sayang
dan aku paling takut akan kehilangan mereka


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...