Followers

Wednesday, November 30, 2011

3 days


3 hari
“ mulai minggu depan awak duduk cashier ok…apa nak jadi, jadi la”
Kata2 manager aku terngiang2 di cuping telingga aku yang xberapa nak tebal ni.. dengan slumber aku terima perlawaan tersebut..
Masuk hari ni, dah 3 hari aku dok cashier
Macam2 pengalaman & orang aku jumpa
Ada yang ok, ada yang cam bagus, ada yang cerewet & ada yang xkesAH punya orang
Tapi kebanyakan customer aku adalah bangsa cina
Aku memerlukan kemahiran untuk speaking London
Hari first…isnin
Customer mat salleh beratur kat counter aku..perghh!!die speaking ngn aku boh…kalah rooney punye inglish..aku pon bilas balik la dia punya inglish..sampai dia pon xpaham apa aku cakap,,last2 aku Tanya
Aku : u want chiken original or tom yum??
Rooney : yes2…yes2…yes2…
Kah3…bapak lawak…die xpaham @ ingliwa aku xberapa nak clear because inglish + jawa..kah333
Hari kedua..selasa
Biasa je hari  ni…dari kol 12 sampai kol 8 malam.. xde masalah sangat..Cuma coustomer yang cerewet mmg ada la…nak ayam bahagian  ni la..xnak drumstick la..xnk sayur la…nak ais lebih r…nak tisu banyak2 la…
Tapi..lebih kurang kol 9 malam
Counter aku didatangi oleh 4 orang aweks yang cam aku kenal salah seorang dari beliau,,
Dieorg boleh pulak usha2 aku..memang control sopan aku wat keje..
Aku nak kompemkan yang die tu tuttt..aku malu…pas die amik oder & bla je..aku Tanya member die..
Aku: awak…tu fatin AF 5 he???
Pompan: aha la….kiteowag ni sume kuage dia…
Puihhh!!!! Shial la…artis datang tempat aku kerja la…mana xbangga aku…banyak2 cashier..die pilih aku…memang x la an….
Masuk ni dah 2 orang artis aku jumpa
Aritu  aku  jumpe bron…tapi xsempat nak amik gambar coz mase tu aku tergesa2 nak gi solat asar..waktu nak abis….
Hari ke3…rabu
Hari ni coustomer xramai…so aku banyak main sikit…
Aku didatangi oleh coustomer cina yang hanya tahu berbahasa cina..
Cina : a…a…aa….aaa…saya mahu kaki..
Gua: kaki??...hahahaha..gua gelak kejap……kaki xde auntie..peha mahu??/
Cina: kaki2….itu kaki….
Gua: gelak lagi…..kaki ayam ke?? Sambung gelak…
Cina: bagi beger…ayam punya…ayam kaki..
Gua: semakin kompius & rasa nk maki…

Manager gua datang..die pon try serve coustomer ni…kah3….manager gua pon xpaham….manager gua bla & gelakkn gua.dia soh gua layan..last2 gua bagi dinner plat one set..habis citer…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...