Followers

Monday, November 14, 2011

suka suke SUKAN


time kat sekolah dulu aku paling malas & NYAMPAH nak bersukan…dari sekolah rendah membawa ke sekolah menengah…dari darjah 1 ke tingkatan 5..tak tahu sama ada aku melas atau memang tak berbakat, walaupun mempunyai tubuh seorang atlit lompat tinggi serta lompat jauh, aku tetap menafikan kelebihan bersukan aku. Sehingga satu hari aku diminta mewakili rumah sukan aku, iaitu kuning dalam acara lompat guni bergilir2…heheh..dalam acara lompat jauh bawah 6 tahun..aku terima tawaran itu, malangnya aku gagal menyumbang pingat untuk rumah sukan aku..hanya 3 mata yang aku sumbangkan,  aku memperolehi hadiah sekotak milo bersama sebungkus roti coklat.
Siapa kata langit selalu mendung, hari panas untuk aku muncul. Semuanya berlaku dalam sekelip mata, semasa aku menuntut di university.. tanpa aku sedari aku berbakat dalam sukan- sukan yang aku tidak pernah fikir untuk bermain sebelum ni..badminton, pingpong, futsal, pes…badminton, walaupun xsehebat lindan mahupun datuk rahim razali, aku masih mampu mengalahkan sham dan omar, apabila aku digandingkan bersama amir fabergas..ping pong??aku dinobatkan sebagai juara beregu pingpong bawah askar wataniah PSTD bersama regu aku yang sentiasa coll faid adam Berjaya menumpaskan pilihan pertama, kimi & suhe..futsal??hanya mengisi kekosongan jadual harian..bermain di posisi defends, aku tak akan biarkan kawalan aku musnah dek kerakusan team lawan..pes??kah3…king of the pes..fairuz apai…bukan nak riak…kalah memang ada, tapi jarang2 la..
Aku akan teruskan dengan apa yang aku ada sekarang, terus bersukan..dan jangan isap rokok..hehehehe.:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...