Followers

Wednesday, October 31, 2012

KETAWA BERSAMA..MENANGIS BERSAMA..KU BERSUMPAH HARAP KITA MATI PUN BERSAMA

2004 beliau pergi...

walaupun aku tak pernah merasa akan kasih sayangnya..tapi aku tahu..arwah sayangkan aku..aku anak lelakinya...nama aku berBIN kan nya...aku tak pernah menyalahkannya atas apa yang arwah telah lakukan..cara kematianya..sebab dan puncanya...itu semua mungkin satu kesilapan..atau mungkin tiada dorongan dari orang serta masyarakat..

seminggu sebelum arwah pergi...hanya aku yang sempat melawat beliau..di rumah sakit..aku menitiskan air mata...walaupun dari kecil..aku tidak pernah diasuh dan dijaga arwah..tapi aku tahu..arwah sayangkan aku...serta anak2nya yang lain..banyak pesanan untuk aku..." jaga adik2"..."jaga mak"...."jaga keluarga"..seminggu selepas itu..ku dikhabari dengan permergian arwah..aku tidak pernah tinggal dengan arwah..malah hubungan aku dengan arwah bukanlah terlalu rapat..tapi sebelum arwah pergi..hanya aku yang sempat jumpa..persoalanya...aku dah lakukan ke apa yang arwah pesan???jaga adik2..mak...keluarga.

aku anak derhaka ke???
sekalipun aku tidak pernah ke kubur...bacaan yassin serta Al Fatihah ku kirimkan dari tikar sejadah
setitis air tidak pernah kucurahkan ke tanah kuburnya
adakah aku layak dipanggil anak

2012..1 NOV 2012..

hari ni hari lahir arwah...hari khamis...umur aku 22..sudah 8 tahun arwah pergi...moga2 Tuhan ampunkan dosa arwah...

" ayah..boy tak pernah panggil ayah depan2 kan..boy rasa janggal..maafkan boy..ayah tau tak..ramai orang cakap boy ikot muka, cara bejalan, cara amik gambar, cara angkat beg...sume sama macam ayah..ayah...kadang2 boy rasa..perlukan seseoarng yang boleh bagi boy semangat serta dorongan..sebab boy rasa sorang je...boy sayang ayah..sekarang..ayong dah kahwin..dah ada anak..ayah dah ada cucu...boy tengah kerja..zek pon bru abis beljar.farhana..tinggal last sem...ika...kerja yah...wlaupun kiteorg hidup berpecah...tapi kita dari benih yang sama..semoga ayah sentiasa ditempatkan bersama orang- orang mukmin"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...