Followers

Thursday, August 11, 2011

diri AKu

salam...aku rasa masih belum terlambat untuk ucap selamat berpuasa pada ALL FOLLOWERS aku...thnks to you all coz sudi follow blog aku yang bukan2 ni..

story this morning....about myself

kadang- kadang aku rasa aku cukup kenal diri aku, aku tahu apa yang aku nak...tapi aku masih belum puas..aku rasa semua yang aku ada ni belum cukup..belum cukup untuk menyempurnakan diri aku..

aku dilahirkan sebagai seorang yang lemah???
aku tak salahkan sesiapa..aku tak salahkan takdir...yang salah tu diri aku sendiri..aku dah set dalam kepala otak aku yang aku lemah, so lemah la aku...AKU LEMAH PADA KAUM HAWA...
meraka kaum yang patut dilindungi, aku tak berani kata TAK pada mereka walaupun sesuatu yang mustahil bagi aku..aku TAK mampu menolak walaupun aku tahu itu sesuatu yang memudaratkan diri aku..aku TAK mampu lawan perasaan yang ada pada setiap lelaki iaitu untuk bersama dengan seorang wanita..aku RELA susah asalkan mereka senang..sesungguhnya aku lemah pada kauh hawa..

AKU LEMAH DARI SEGI AGAMA???
hurm...ini yang buat aku risau...banyak dosa yang aku lakukan...banyak orang yang aku dah sakitkan...banyak barang yang aku dah rosakan...ada tempat untuk aku ke bila di Akhirat kelak?layak ke aku duduk syurga???layak ke aku dapat pengampunan dari ALLAH...setiap amalan yang aku lakukan mungkin diterimaNYA dan mungkin tidak...bila aku mati nanti, terampunkah dosa- dosa aku??terbayar ke hutang- hutang aku...sesunguhnya iman aku sangat lemah..

AKU LEMAH DALAM ASPEK PELAJARAN
tak dinafikan aku seorang yang berkelulusan diploma..tapi aku rasa aku masih bodoh..masih belum cukup ilmu didada...belum cukup ilmu untuk menempuh ranjau dunia yang semakin sukar..belajar tinggi- tinggi tapi still tak boleh menguasai bahasa ingglish...bahkan simple ingglish pon aku tak boleh buat...so bad...aku tahu..semua tu atas usaha aku sendiri...i will try to improve my English and i want success my spoke and writing in inglish...sesungguhnya aku lemah dalam pelajaran..

aku rasa selagi aku tak mampu untuk bekeras pada wanita, selagi aku tak mampu menguasai ilmu agama sedalam- dalamnya, selagi aku tak berjaya speaking dengan baik..aku masih belum puas..

ketiga2 pekara ini sangat penting dan boleh membawa kebahgian di dunia dan akhirat...because...

bila kita bolah bekeras pada wanita, sekaligus wanita akan menghormati aku...dan apabila berumah tangga kelak..mudah bagi aku untuk mendidik si dia...

bila ilmu agama menguasai diri, segala maksiat akan dijauhkan..dan diri aku berasa dekat pada ALLAH...ini yang diimpikan oleh setiap muslim...

bila bahasa inglish aku dah baik..mudah untuk aku untuk meneruskan kehidupan dunia yang semakin pentingkan bahasa inglish..mudah untuk aku bekerja...

so...seimbanglah antara dunia dan akhirat...
 
                  "impian yang mungkin tercapai dan mungkin tidak"




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...