Followers

Tuesday, September 13, 2011

mesej TERAKHIR

““sesungguhnya cinta itu milikNYA & atas kekuasaanNYA”

Aku masih ingat mesej terakhir darinya, mesej yang penuh dengan persoalan serta tanda Tanya, mesej yang terakhir sebelum dia meninggalkan aku.
              
"bkn ayg xske..xmanis sgtla…sndri kua mlm pon xmanis sbenonye.ayg byk xikot adat..ayg pmpuan syg, spatutnyakne jage adab sopan..lagipon org xbpe bkenan org manje2 dpn public..xsopan sgt kn?. Kite xperlu ikot cara org lain bercouple kn? Cinta yg penting hanya prlu ada kejujuran, keikhlasan & kpecayaan. Org xnk kte dh asyk sambot tu ini, t kite da bsme xde bnde yg special dah..sbp kte dh pnh sambot ,org xnk becinte bgai nak gila, tbe2 putos…CINTA INI ALLAH YANG BAGI. Org harap kte kekal selamanya syg. Org mintak maaf klw org xbtol2 bhgiekan awk…” 

Mesej yang buat aku sebak, terharu & macam- macam lagi aku rasa…sunguh indah susunan ayat, bahasa diluar jangkaan, membuat hati aku luruh.. Tapi aku sangsi…mengapa mesej sebegini yang diberi sebelum dia meningalkan aku..bermacam persoalan timbul di kotak pemikiran aku.
Oh derita..
Hati aku gundah, jasad aku meronta. Apa yang sebenarnya berlaku?. Salah aku yang hanya ingin menuntut hak?. Berulang aku “CALL”..tidak dijawab…beribu mesej aku..tidak dibalas..niat dihati mahu menjernihkan keadaan…dia betul- betul sudah meninggalkan aku…
Aku meneliti jam di “fon”...
“ hurmm….baru pukol 11 lebih…cepat tol tido…tido dah la x wish pape…xpe la…”
Dia meningalkan aku dan memilih untuk tidur..aku tak mampu menghalang kerana aku manusia biasa..yang juga perlu tidur…zzzzzzzZZzzzzzz.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...