Followers

Thursday, April 7, 2011

5 Sahabat

Di sebuah kampung...yang berlatar belakangkan sawit...bersahabatlah 5 orang remaja yang suam- suam SENGAL...mereka bernama FAIRUZ, WEAY, WADI, ZUL..dan seorang ahli wanita bernama MIERA.

FAIRUZ ni seorang yang bijak dan selalu menceriakan suasana..oleh yang sedemikian, dia amat disenangi oleh rakan2nya..
WEAY pula seorang yang pendiam, pemalu dan sangat takut kepada tikus...tapi kadangkala beliau boleh menjadi seorang yang contra dari sifat sebenarnya..
WADI pula seorang yang sangat garang, pemarah..sesuailah dengan bentuk tubuhnya...oleh sebab itu..dialah ketua geng ni..
ZUL ni lain pula citernya..beliau seorang yang kretif,inovatif dan sensitif...kuat menangis...dalam kumpulan ni..dia sangat lembik dan lemau..macam biskut..
MIERA satu2nya bunga dalam kumpulan ni..mempunya empat mata tapi still xnampak..rabunlah maknanya..walaupun perempuan, apa yang lelaki nak buat..dia pun nak buat...sempoi la minah ni..

di suatu petang..lepas saja tamat bermain bola..kami semua berehat sambil berbual2..

ZUL: penatkan kawan2...
MIERA: ko ni...memang la penat..nama pun main bola...xnak penat main congkak la wey..lembik punya budak..nengok aku..steady je..
WEAY: hahah..ko lain miera..ko macam jantan.hahahahhaha
WADI: korang ni...asyik nak berkelahi je..macam anjing dengan labah-labah..sengal!!!
FAIRUZ: dah..dah..dah..penat ni kan..cuba bawa berehat..

jam menunjukan pukul 6..masih awal...
suasana sunyi seketika..

WEAY: bosan la...nak main lagi,tapi penat...
ZUL: eleh..tadi cakap aku..tau pulak mengeluh...
WEAY: miera yang sound ko la..bukan aku..sambil menunding jari kearah miera...
(miera buat muke ciutnye..die ingat die ciut sangat la 2)hahahahah
FAIRUZ: emm...kite main teka teki nak???xpenat pun...just gune otak je..
WADI: ek elh!!!xmacho la beb main teka teki...macam gurl2 je..
MIERA: diam la ko wadi...aku setuju ngn fairuz...(sebenarnya miera menyimpan perasaan terhadap fairuz)hahahah
WEAY & ZUL : serentak jawab setuju!!!

suasana diam seketika..fairuz membuat muka bijaknya...tanda2 sedang memikir soalan yang sangat susah...

FAIRUZ: ok!!!..aku teka korang...hujan rintik- rintik..berapa titiknya???hahaha..susah x soalan aku??
kalau korang boleh jawap..aku belanja tiap2 seorang...korang boleh bincang..tapi jangan bising..hahaha

ZUL: susahnya...ayah aku pun xboleh jawap soalan ni...walaupun ayah aku belajar sampai master...hahahha
WEAY: tau xpe...mak aku dulu belajar sampai jepun kot..tapi xpernah dengar soalan sesusah ni..

sesunguhnya weay dan zul sangat sengal orangnya...

WADI: aku xnak jawap...aku xnak main mainan budak perempuan..walaupun aku dah tau jawapanya...sambil buat muke riak...
MIERA: susahlah...tengah letih ni..aku xboleh fikir dengan waras...sambil tersenyum kambing kat fairuz...

ZUL: ha!!!..aku tahu..titiknya ada 7...
FAIRUZ: asl pulak?
ZUL: sebap daragon ball ada 7 la..hahhaa
WEAY: sengal la ko...pengaruh tv la ni..titiknya ada beribu2 la...xleh kira..banyak kot...
MIERA: betul tu..orang bodoh je yang kira...sambung miera tanda setuju dengan jawapan weay..

FAIRUZ: sudah la korang...soalan macam ni punya senang pon xleh jawap...kan semua sekolah agama..xkan xbelajar alip ba ta.......TITIK NYA ADA 3 LA...hahahhahaha....

fairuz terus ketawa terbahak2 kerana berjaya mengenakan rakan2nya...sehingga dia terlupa yang dia mempunyai gigi yang panjang...
apabila melihat gigi fairuz...rakan2nya yang lain turut ketawa..sehingga terguling2...

TAMAT EPISOD 1




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...